Biznes Restauracje & Catering logo
KATEGORIE

Biznes Restauracje & Catering nr 2(7)/2016 kwiecień - maj 2016

Jak lokalne produkty inspirują polskich szefów kuchni? O czym marzy Tomasz Purol? Jak skutecznie rozsławić restaurację i szefa kuchni? Jakimi sposobami wypromować restaurację na Facebooku? Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu? To i dużo więcej w najnowszym "Biznes Restauracje & Catering"!

Biznes Restauracje & Catering nr 2(7)/2016 kwiecień - maj 2016

Drodzy Czytelnicy,

jesteśmy już z Wami rok, nawet nie potrafimy powiedzieć, kiedy minął. Był to dla nas czas wytężonej pracy i nieustannej nauki. Nie spoczywamy jednak na laurach - zależy nam, by nasz magazyn z każdym numerem był jeszcze lepszy. Numer, który trzymają Państwo w dłoni, jest pierwszym, w którym pojawia się nowa rubryka - Strefa Chefa. To dział stworzony specjalnie po to, by uporządkować i rozbudować artykuły dedykowane szefom kuchni. Jesteśmy przekonani, że zawarte w nim treści będą stanowiły dla Państwa cenne źródło informacji i inspiracji.

W tym numerze przez dziurkę od klucza podglądamy pracę Tomasza Purola, szefa kuchni w Blow Up Hall 5050 i zwycięzcy 5. edycji programu "Top Chef". To obecnie jedno z najgorętszych nazwisk w branży. Z kolei wschodzącym gwiazdami są dziś bez wątpienia dwaj młodzi kucharze z hotelu Heron - Mateusz Bogdański i Artur Kuchnia, zwycięzcy XIV Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej "L’Art de la cuisine Martell 2016". Rozmawiamy z nimi o kulisach konkursu i ich zawodowych marzeniach. Jesteśmy pewni, że się spełnią.

Polska, jak długa i szeroka, bogata jest w regionalne produkty i potrawy. Stały się one dla nas pretekstem, by podpytać polskich szefów kuchni ze wszystkich regionów naszego kraju o ich lokalne inspiracje. Jest więc lokalnie, naturalnie i pysznie!

Rzecz jasna nie zapominamy o materiałach marketingowych i sprzedażowych. Wraz z końcem zimy restauracje budzą się ze snu. Jak grzyby po deszczu pojawiają się restauracyjne ogródki, podpowiadamy zatem, jak je przygotować i na co zwrócić uwagę, by w pełni wykorzystać potencjał tego wiosenno-letniego sezonu. Rafał Mróz z kolei pisze o 5 zmysłach, których nie możemy ignorować, pracując w restauracji.

Mamy nadzieję, że przychylnie przyjmą Państwo naszą nową formułę. Ze swojej strony życzę Państwu miłej lektury każdego działu w magazynie!

Ewa Karczewska

Spis treści

Temat numeru

4 Sezon ogródkowy czas zacząć! Zwiększ zyski swojej restauracji w sezonie wiosenno-letnim

Marketing

8 Nowoczesne technologie marketingowe dla branży restauracyjnej (cz. VII). Video marketing

14 Wielka mała promocja, czyli smartprzewodnik po niedrogich narzędziach komunikacyjnych

18 Jak skutecznie wypromować restaurację na Facebooku? (cz. I)

Know-how restauratora

22 Ford Transit w gastronomii, czyli cztery kółka Twojej restauracji

24 5 zmysłów, których nie możesz ignorować, pracując w restauracji

Optymalizacja kosztów

28 Na błysk - środki czyszczące do Twojej restauracji

30 Okapy na miarę Twoich potrzeb

Catering

34 Perfekcyjnie zapakowane - przygotuj swoją restaurację do sprzedaży dań na wynos

Strefa Chefa

38 Lokalne inspiracje polskich szefów kuchni

44 Dobro z zamrażalnika - zatrzymaj smaki lata przez cały rok

46 Jak rozsławić restaurację i szefa kuchni?

50 Młodzi, zdolni, ambitni - zwycięzcy konkursu L’Art de la cusine Martell 2016

52 Sylwetka szefa kuchni: Tomasz Purol

56 Znamy Młodego Kreatora Sztuki Kulinarnej

57 Relacja z XIV Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej "L’Art de la cuisine Martell 2016"

58 Presja mistrzostwa - jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym?

Felieton

62 Jak wiosna, to nowalijki!

Katalog firm

64 Katalog firm

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl