Biznes Restauracje & Catering logo
KATEGORIE

International CHEF Culinary Cup 2018 pod patronatem Jerzego Pasikowskiego

International CHEF Culinary Cup 2018 pod patronatem Jerzego Pasikowskiego

21 marca, podczas pierwszego dnia targów EuroGastro, odbyła się trzecia już edycja konkursu CHEF Culinary Cup pod patronatem Jerzego Pasikowskiego. W tym roku była to po raz pierwszy edycja międzynarodowa, w której udział również brał rynek: czeski, słowacki oraz węgierski.

W konkursie obowiązkowym składnikiem był fond marki CHEF wybrany przez uczestnika spośród fondów w płynie, fondów w paście oraz koncentratów fondów w płynie i paście. W jury zasiadali: Jerzy Pasikowski - POLSKA, Robert Sowa - POLSKA, Poul Gorell - DANIA, Jiří Středa - CZECHY, Attila Tanács – WĘGRY.

Jury Konkursu dokonało subiektywnej oceny prac konkursowych z uwzględnieniem następujących kryteriów i przypisanej do tych kryteriów skali ocen:

  • Składniki: odpowiedni dobór produktów poparty wiedzą na temat oferty regionalnej/narodowej w odniesieniu do najwyższej jakości oraz niepowtarzalności/unikalności i świeżości od 0 do 10 pkt.
  • Umiejętności: przemyślana wiedza kulinarna i wysokie umiejętności w obróbce produktów użytych w daniu oraz profesjonalny sposób prezentacji uwzględniający szacunek do kuchni regionalnej/narodowej i jej historii oraz jej pierwotnego przepisu/pochodzenia od 0 do 10 pkt.
  • Geniusz: inspiracje poparte wiedzą i wyjątkowe umiejętności w kreowaniu oraz identyfikowaniu osobistego stylu i współczesnej kultury kulinarnej z zachowaniem idealnej równowagi oraz harmonii smaków, formy i aromatów od 0 do 10 pkt.
  • Perfekcyjny wygląd: perfekcyjna prezentacja dania tworząca jej wyjątkowy i niepowtarzalny wygląd od 0 do 10 pkt.
  • Przekaz: indywidualny i jasny przekaz/opinia o daniu za pośrednictwem pracy oraz indywidualnej wizji w wykreowanym dania o kontekście kuchni regionalnej/narodowej od 0 do 10 pkt.

Podczas konkursu byli również obecni goście specjalni: Adam Chrząstowski (reprezentant Bocus’dOr Poland) oraz Sebastiana Krauzowicz z Polski (trener Poland National Culinary Team). Tegoroczną edycję zwyciężył Rafał Koziorzemski z restauracji Biały Królik w Gdyni. Dodatkowo oprócz pierwszego miejsca Rafał otrzymał od naszego partenera Bocus d’Or Poland możliwość wyjechania do Akademii Poula Bocus’a w Lyonie oraz od Poland National Culinary Team nagrodę w postaci treningu z kadrą narodową jadącą na Luxemburg 2018.

Zwycięstwo Rafałowi zapewnił królik z gruszką i pietruszką, salsefią, puree z czosnku oraz sosem truflowym przygotowanym na bazie produktu Demi-Glace w płynie CHEF.

I miejsce zajął Rafał Koziorzemski, Restauracja Biały Królik w Gdyni

II miejsce Barnabas Hack, Restauracja COSTES Downtown w Budapeszcie (który użył fond cielęcy w płynie CHEF)

III miejsce Tomasz Soczumski, Restauracja Żółty Słoń w Kielcach (który użył fond cielęcy w płynie CHEF)

W tym roku nagroda specjalna była przyznawana przez publiczność zgromadzoną na FanPage’u „Profesjonaliści od kuchni”, otrzymał ją Sebastian Szostak, z hotelu Kozi Gród w Pomlewie, który uzyskał 275 like’ów pod zdjęciem swojego dania do którego użył fond cielęcy ciemny w paście CHEF oraz fond jagnięcy w paście CHEF.

W konkursie startowali również:

Grzegorz Adamarek, Hotel Blue Diamond Active Spa ****, Trzebownisko, POLSKA

Kacper Bylinka, Restauracja Senses *, Warszawa, POLSKA

Norbert Koch, Restauracja Kanapa, Warszawa, POLSKA

Evgene Korolev, Hotel Mansor, Ząbki, POLSKA

Michał Kulik, Reštaurácia Lukas, Vičany, SLOVAKIA

Grzegorz Miśta, Hotel Natura Residence Business & Spa, Siewierz, POLSKA

Jarosław Owczarczyk, Restauracja Pink Lobster, Warszawa, POLSKA

Mariusz Putek, Hotel Binkowski Resort, Kielce, POLSKA

Podczas eventu prezentowany był szereg ciekawych konceptów dla branży HORECA. Jako pierwsza wystąpiła Beata Jaworska – Group Product Manager FOOD, przedstawiając fondy marki CHEF wraz z filmem z procesu ich tworzenia, będącym odwzorowaniem pracy na kuchni. Przedstawiona została współpraca marki CHEF z Bocus d’Or Poland. Adam Chrząstowski, jako nasz gość specjalny zdradził szczegóły obecnych przygotowań Dawida Szkudlarka na półfinał, który odbędzie się w Turynie w czerwcu 2018 roku.

Następnie zaproszono gości na Livecooking, który przygotowywała Monika Gwiazda, Adrian Synowski oraz Łukasz Jończyk – Doradcy Kulinarni NESTLÉ Professional. Dwukrotnie gotował również dla publiczności jeden z jurorów Poul Gorell, prezentując nowości marki CHEF wchodzące właśnie na rynki Europejskie.

Kolejne wystąpienie poprowadził Daniel Alavi – Product Manager BEVERAGES, który opowiadał o wdrożeniu na rynek polski kaw ziarnistych pod brandem NESCAFÉ. Produkty te dostępne są w ramach oferowanych przez NESTLÉ Professional rozwiązań kawowych dla biznesu OOH. Dodatkowo uczestnicy eventu mogli obejrzeć film prezentujący maszynę MTS 60 E, która jest dedykowana do hoteli i biur. Stoisko kawowe było przygotowane w stylu Coffee shop’u, na którym serwowane były przez baristę różne rodzaje kaw z dodatkami dla przybyłych gości.

Na zakończenie konkursu nasz partner firma CHEMAN opowiedziała o nowym wzorze kitla z oddychającego materiału, który został stworzony na specjalne zamówienie dla marki CHEF. Wszyscy finaliści i przewodniczący Jury startowali w nich, a już niebawem będą one dostępne dla Klientów kupujących fondy marki CHEF.

Zobacz galerię dołączoną do artykułu

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie restauracje-catering.pl,
  • cotygodniową porcję newsów i inspiracji, czyli newsletter Biznes Restauracje & Catering
  • informacje o wydarzeniach organizowanych przez Biznes Restauracje & Catering.

Dziękujemy za docenienie!

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwonišc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogš elektronicznš i telefonicznš w celach marketingowych, w szczególnoœci w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl