Wspieram Lokalne Lokale!

Wszyscy mierzymy się z niespotykaną sytuacją, które wymaga od nas podejmowania nadzwyczajnych działań. Branża gastronomiczna odczuwa to szczególnie boleśnie. Wprowadzone w połowie marca ograniczenia sprawiły, że dynamicznie rozwijająca się do tej pory branża gastronomiczna stanęła w jednej chwili w miejscu.

2020-05-11 09:37:32

Z dnia na dzień całkowicie zmieniły zasady jej funkcjonowania, a umiejętność przystosowania się do nowych reguł stała się prawdziwym „być albo nie być” na rynku gastronomicznym. Takiego kryzysu branża jeszcze nigdy nie doświadczyła, dlatego szybko trzeba było podjąć działania, które chociaż w niewielkim stopniu złagodziły by jego skutki. W takich okolicznościach pojawił się pomysł kampanii społecznej #wspieramlokalnelokale portalu smazymy.com i jego inicjatorów – firmy Kruszwica.

Eksperci na ratunek!

Jednym z kluczowych obszarów kampanii #wspieramlokalnelokale, są porady, dotyczące prowadzenia biznesu w czasie pandemii.

- Dotacje, ulgi, zwolnienia, pożyczki… Przedsiębiorcy mają możliwość skorzystania z różnych form wsparcia dla biznesu - nie tylko tych zapisanych w tarczy antykryzysowej. Jednak ciągłe zmiany  bardzo utrudnia nawigację w gąszczu przepisów, tym bardziej, że ich interpretacja nie zawsze jest jednoznaczna. Aby wesprzeć restauratorów w tym obszarze, ekspert Akademii Mistrza specjalizujący się w prawie pracy i finansach publicznych Adriana Głuchowska, przygotowuje specjalne poradniki biznesowe, w których prostym językiem, krok po kroku podpowiada gdzie szukać pomocy oraz co i jak zrobić, by skorzystać z danego świadczenia, komu się ono należy itd. W poradnikach zebrane są też wszystkie przydatne linki, m.in. do konkretnych informacji na stronach urzędów czy ministerstw oraz do wniosków, które można składać on-line- opowiada Katarzyna Noga.

- Zachęcamy też do korzystania z indywidualnych porad naszej specjalistki. Wystarczy wysłać do nas pytanie za pośrednictwem portalu smazymy.com lub facebooka albo skontaktować się telefonicznie - dodaje szefowa marketingu B2B ZT Kruszwica.

Kampania informacyjna - budujemy zasięgi dla lokali!

Poza poradami dotyczącymi prawa, księgowości, spraw kadrowych i finansowych, przydatnych w obecnej sytuacji, w ramach akcji #wspieramlokalnelokale podejmowane są też inne działania. Kolejną stroną akcji jest kampania informacyjna skierowana do konsumentów oraz restauratorów.

- Celem tego działania jest zaangażowanie konsumentów w promocje swoich ulubionych lokali za pomocą mediów społecznościowych. Nie wszystkie restauracje, które zdecydowały się kontynuować działalność po ogłoszeniu lockdownu realizowały dowozy przed kryzysem i dotarcie z ta informacja do obecnych klientów i potencjalnych jest pewnego rodzaju wyzwaniem i w tym obszarze widzimy role konsumentów - wyjaśnia Katarzyna Noga.

https://smazymy.com/prowadzisz-restauracje-cukiernie-bar-dolacz-do-akcji-wspieramlokalnelokale/

Nowe zasady bezpieczeństwa żywności

Firmy gastronomiczne, które w związku z wynikającymi z sytuacji epidemiologicznej obostrzeniami, nie mogąc pracować w zwykłym trybie, musiały znaleźć nowe sposoby działania.

- Restauracje musiały przejść na inne formy sprzedaży. Większość z nich oferuje możliwość wzięcia jedzenia na wynos, albo proponuje klientom zakup zestawów DIY. Część restauracji uruchomiła też opcję dowozu posiłków do domu klienta. Nowe formy sprzedaży, ale także sam stan epidemiologiczny, nakładają na restauratorów czy cukierników dodatkowe obowiązki dotyczące kwestii bezpieczeństwa żywności. To kolejny obszar naszych działań w ramach akcji #wspieramlokalnelokale - mówi Katarzyna Noga. - Stworzyliśmy zestaw porad dla przedsiębiorców, by pomóc im usprawnić pracę i ustrzec się rozmaitych pułapek.

Akcja #wspieramlokalnelokale cały czas ewoluuje i poszerza zakres podejmowanych w jej ramach działań.

- Jesteśmy w kontakcie z wieloma podmiotami działającymi na rynku gastronomicznym, słuchamy ich, wyłapujemy problemy i staramy się jak najszybciej na nie reagować. Cały czas też zachęcamy - piszcie do nas, informujcie o swoich kłopotach, wysyłajcie pytania - dzięki temu będziemy mogli działać jeszcze skuteczniej - dodaje Katarzyna Noga.

GALERIA

ZNAJDŹ NAS: